۱۳ فروردین ۱۳۹۰، ۱۲:۲۱

ویراست دوم "مهارتهای سنجشگرانه اندیشی" منتشر می‌شود

ویراست دوم کتاب "مهارتهای سنجشگرانه اندیشی" نوشته استلا کاترل به‌زودی در 296 صفحه و به زبان انگلیسی از سوی انتشارات پالگریو مک‌میلان منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سنجشگرانه‌اندیشی (یا «تفکر نقدی» یا «تفکر نقادانه» یا «تفکر انتقادی») مهارتی فکری است که به فرد اندیشنده کمک می‌کند که هنگام اندیشیدن از خطا مصون بماند و از بهترین طریق به سمت هدف اندیشیدن که حل مسأله یا معضل است نائل آید. سنجشگرانه‌اندیشی علاوه بر این کاربردی دیگر نیز دارد: هنگام قضاوت درباره سخنان و نظرات دیگران کمک می‌کند تا بهتر بتوانیم درستی یا نادرستی آن‌ها را دریابیم.   

کتاب "مهارتهای سنجشگرانه اندیشی" که به بحث درباره این موضوع می‌پردازد، متنی است بسیار مفید هم برای دانشجویان، هم برای دست‌اندرکاران امر آموزش و هم برای عموم که به خواننده کمک می‌کند تا مهارتهای اندیشیدن خود را توسعه داده، ارزیابی و تحلیل انتقادی خود را بهبود بخشیده و استدلاتی مؤثرتر را در گفتگوهای خود عرضه کند.

استلا کاترل، مدیر مرکز یادگیری مادام‌العمر در دانشگاه لیدز انگلستان است. او نویسنده کتابهای پرفروشی مانند مهارتهای مطالعه و مهارتهای موفقیت است.

کد خبر 1277983

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha